Anbefalinger

Anbefalinger fra OCTOPUS-kunder

Vi bliver så glade, når vi modtager beskeder fra kunder, hvis hverdag er blevet nemmere med vores software.
Her er et udpluk af anbefalinger.

Ring +45 73 700 100  for mere information og flere referencer.

HOTEL STEENBERGS
Hotel Steenbergs er et selvbetjeningshotel med 18 værelser og 2 lejligheder i Nykøbing Mors. Vi besluttede os for at skifte til OCTOPUS primært på grund af deres integration med E-conomics og dets enkle og intuitive registrerings- og bookingfunktioner. Selvom vi kom fra et godt system, blev det hurtigt for tungt og kompliceret – Vi er …...
KONCEPTHOTEL
Vi har i flere år været glade brugere af OCTOPUS-systemet – men rejsen blev endnu mere anerkendelsesværdig, da vi tog skridtet ud af et kædesamarbejde og dermed blev 100% selvstændige med 33 comfort dobbeltværelser og 5 familieværelser. Vi skulle lave helt om på alt fra arbejdsgange og struktur til værelsesfordelinger og opsætninger. Overgangen betød, at …...
CITY HOTEL NATTERGALEN
Vi er et hotel med 43 værelser og 5 lejligheder i hjertet af Odense. Vi har primært kun én receptionist på arbejde ad gangen – det er derfor utroligt vigtigt for os med et system, som altid er online, up-to-date med andre medarbejderes arbejde samt giver os et overskueligt overblik.  Med OCTOPUS får vi dét …...
SVOSTRUP KRO
Udover drift af hotel og restaurant samt take-away har vi også mange events i højsæsonen; Konfirmationer, bryllupper, koncerter m.m. Det er derfor særdeles vigtigt for os, at vi har et totalsystem som vi kan stole 100% på. For at vi kan det, skal vi alle bl.a. være trygge i brugen af det, ikke opleve nedbrud, have …...
BALLEBRO FÆRGEKRO
Vi skiftede til OCTOPUS, fordi vi havde brug for et simpelt system, som samtidig kunne det hele. Udover brugervenligheden er vi også rigtig glade for at kunne få et hurtigt overblik over vores bookinger direkte på vores iOS-telefoner. Det er ikke altid at vores ansatte er inden for rækkevidde af receptionen, men med en mobil …...
HOTEL SØMA
Vi havde brug for et bookingsystem til vores 4 hoteller og 3 restauranter langs den grønlandske vestkyst. Med 133 værelser og flere møde- og konferencelokaler at servicere, undersøgte vi bredt, men valget faldt solidt på OCTOPUS. Her følte vi os straks i rette hænder, og bemærkede deres villighed til udvikling, for at tilpasse systemet til …...
KAYAK BAR
Da jeg startede på Kayak Bar havde vi ikke et samlet system til alle vores ordrer. Det meste foregik i Excel, Outlook og E-conomics. Med stigende antal besøgende i både vores bar og restaurant, til events, selskaber og kajakudlejning satte vi os for at finde ét samlet system, som kunne håndtere alle vores projekter fra …...
LØGSTØR PARKHOTEL, LØGSTØR BADEHOTEL SAMT NILLES KRO
Vi har brugt OCTOPUS på vores 3 hoteller i et par år og er godt tilfredse. OCTOPUS er et brugervenligt system, som tydeligvis er udviklet i dette årti – i modsætning til de systemer, vi tidligere har brugt. Systemet er nemt og intuitivt, hvilket gør det nemmere at oplære nye kolleger, som hurtigt kan begå …...
HOTEL BETHEL
OCTOPUS er et nemt og intuitivt system – og nye medarbejdere forstår hurtigt, hvordan systemet fungerer. Vi er især glade for OCTOPUS’ nemme indrapportering til Danmarks Statistik ved blot ét enkelt klik og rengøringsappen, der hjælper os med hurtigt at få værelserne klar til ny indcheckning. Systemet er smart og fleksibelt – fordelen med det …...
HVALPSUND FÆRGEKRO
OCTOPUS er en virksomhed med ideer og visioner inden for bookingsoftware. Det er dejligt, at kassesystem, bookingsystem og konferencesystem er samlet i ét og samme program. Vi er specielt glade for den statistik, vi kan trække ud af programmet; ved hjælp af statistikken kan vi optimere egen drift. Og så er der altid hurtig hjælp …...
DANHOSTEL
I løbet af efteråret 2019 skiftede vi 31 Danhostels over til OCTOPUS. Det, der i sådan en proces, kan virke uoverskueligt, sørgede OCTOPUS for at gøre overskueligt, både for vores 31 Danhostels – men også for hovedkontoret, som sidder med alle integrationerne fra bookingsystemerne til statistiksystemer, CRM, CMS og Rating system. De har den bedste …...
ST. BINDERUP KRO
Vi har valgt OCTOPUS som samarbejdspartner, fordi OCTOPUS er uden binding, prisvenligt, nemt og overskueligt for vores personale at betjene – også for reservetjenerne, fleksibelt at arbejde i, automatisk opdateret på alle bookingportalerne, såsom booking.com, Expedia.com etc. – takket være den smarte ChannelManager, nemt tilgængeligt online med egen bookingsoftware på både hotel- og restaurantniveau samt …...
GODSTEDLUND B&B
Det bedste der skete for os i 2017 var, at vi fandt OCTOPUS. Verdens bedste og mest brugervenlige system at arbejde med. Slut med at holde øje med hvor mange hotelværelser, der er tilbage samt at flytte rundt på dem imellem bookingplatformene. Et let overblik med rengøring af værelser og et godt kasseapparat, der er …...
FEMMASTEREN
Jeg var ikke tvivl om at skippe mit tidligere system, og i stedet få OCTOPUS, da jeg fandt det på nettet. Og det kunne kun blive godt, når direktøren selv var både hotelejer og IT-udvikler. OCTOPUS er meget fleksibelt og nemt at bruge. Jeg har mere tid og ro til mine gæster. Jeg har været …...

Hotel Steenbergs

Hotel Steenbergs er et selvbetjeningshotel med 18 værelser og 2 lejligheder i Nykøbing Mors. Vi besluttede os for at skifte til OCTOPUS primært på grund af deres integration med E-conomics og dets enkle og intuitive registrerings- og bookingfunktioner. Selvom vi kom fra et godt system, blev det hurtigt for tungt og kompliceret – Vi er imponerede over, hvor hurtigt vi kom i gang med – og blev glade for – OCTOPUS.

Overgangen fra vores tidligere system til OCTOPUS var effektiv, og det har virkelig gjort vores hverdag lettere med store tidsbesparelser. Vi bruger især styringen af elektroniske låse og det bliver ofte rost af gæster, som er glade for ikke at skulle stå i kø eller ankomme på et bestemt tidspunkt i en reception for ud- og indlevering af en fysisk nøgle.

Det har også skabt en utrolig frihed til vores vagtpersonale. Med en receptionistløs ind- og udtjekning i ydertimerne kan der opstå spørgsmål fra gæster, men med hele systemet fungerende på vores telefoner, kan vi nu hurtigt hjælpe dem videre med alt i forbindelse med bookingen – Før var vi nødsaget til at køre til hotellet. Systemet har gjort det muligt for os altid at være tilgængelige for vores gæster på en mere effektiv måde og samtidig givet os tid til mange andre ting.

Vores ”Trustbar” (Køb fra køleskab direkte via mobilbetaling) er især et hit blandt vores gæster, som hele døgnet kan forsyne sig med drikkevarer og betale via en simpel QR-kode fra OCTOPUS-systemet.

Vi sætter også stor pris på, at hele systemet inkl. integrationer konstant opdateres. Det betyder, at vi ikke længere behøver at vente på at se vores seneste registreringer eller få de nyeste funktioner.

Alt i alt har skiftet til OCTOPUS virkelig gjort en forskel for os og vi er meget tilfredse.

Simone Hansen, Hotelværtinde og Morten Christoffersen, Hotelchef

Vi har i flere år været glade brugere af OCTOPUS-systemet – men rejsen blev endnu mere anerkendelsesværdig, da vi tog skridtet ud af et kædesamarbejde og dermed blev 100% selvstændige med 33 comfort dobbeltværelser og 5 familieværelser. Vi skulle lave helt om på alt fra arbejdsgange og struktur til værelsesfordelinger og opsætninger. Overgangen betød, at vi nu kunne få vores ønsker opfyldt og implementere en masse funktioner fra OCTOPUS til vores hverdag. Det gav os færre manuelle klik og dermed mere tid til andre ting.

Udover bookingdelen med direkte integrationer til – og styring af – vores OTA’er, bruger vi også kasseapparat og faktureringsdelen meget. Små simple funktioner som en reminder-SMS til gæster før, under og efter opholdet har også givet os en stor tidsbesparelse og kundetilfredshed.

Det bedste ved OCTOPUS er den utrolige kundeservice. Jeg kan ikke understrege nok, hvor fantastisk samarbejdet med deres team er. De griber altid vores idéer og feedback positivt – Det føles faktisk som om vi er kolleger. Deres personlige og lynhurtige service er virkelig essentielt for os. Det giver os en kæmpe frihed, da vi bevæger os 10.000 km. i timen – Hos os er der sjældent langt fra idé til handling. Derfor er det en KÆMPE faktor for os, at vi har et system, vi stoler på og som følger med os!

Ejer, Vicky Nielsen

City Hotel Nattergalen

Vi er et hotel med 43 værelser og 5 lejligheder i hjertet af Odense. Vi har primært kun én receptionist på arbejde ad gangen – det er derfor utroligt vigtigt for os med et system, som altid er online, up-to-date med andre medarbejderes arbejde samt giver os et overskueligt overblik.

 
Med OCTOPUS får vi dét og mere til. Når man først er introduceret til systemet, mestrer man adskillige opgaver meget hurtigt. Det er nemt at finde rundt i og det er så logisk bygget op, at selv vores afløsere kan varetage mange opgaver efter kun få vagters oplæring. Med tidligere systemer lå flere opgaver og ventede, til det faste personale igen var på hotellet. Løbende bliver der også udviklet nye funktioner, som vi hurtigt kan integrere i vores daglige arbejde. Det tilsammen har givet os en masse ro og vi kan tydeligt se en både økonomisk og tidsmæssig besparelse på personale- og oplæringsbudgettet.

 
Vi bruger især booking-delen, hvor vi er meget begejstret for integrationen med vores OTA-kanaler samt at vi nu, automatisk, kan trække fra virtuelle kort. Derudover kan E-conomic-integrationen også nævnes som et kæmpe plus for vores hverdag.


Vores stuepiger er især glade for at systemet også fungerer på deres mobile enheder. På den måde kan de selv tjekke status på udtjek af gæster og gøre rent før tid. Det sparer os for unødig ventetid på gangene og konstante besøg i receptionen, for at høre, hvilket værelse de næste gang kan gå i gang med.

Allervigtigst for os er dog den kompetente og imødekommende support hos OCTOPUS. Fra start har vi fået hurtig hjælp og her er ingen spørgsmål dumme. Vi bliver altid godt behandlet af det venlige team – og ikke mindst altid taget alvorligt. Svar og løsninger er aldrig langt væk, uanset om vi skriver eller ringer til dem.
Vi anbefaler OCTOPUS til alle i branchen.

Hotelchef, Vibeke Arentoft

Udover drift af hotel og restaurant samt take-away har vi også mange events i højsæsonen; Konfirmationer, bryllupper, koncerter m.m. Det er derfor særdeles vigtigt for os, at vi har et totalsystem som vi kan stole 100% på.
For at vi kan det, skal vi alle bl.a. være trygge i brugen af det, ikke opleve nedbrud, have korrekt integration til vores OTA’er, have nemt ved at oplære nye ansatte under travlhed m.m. Med OCTOPUS er vi hélt rolige; Systemet er utrolig logisk og nemt at oplæres i, vi oplever ikke nedbrud, de forskellige integrationer fungerer upåklageligt – og ikke mindst automatisk.

Som de jyder vi jo er, er det selvfølgelig også en rar følelse at lave en god handel. Med OCTOPUS har vi både fået et billigere OG markant bedre system end hos tidligere udbyder. Med både travle og stille perioder, er det desuden en fordel for os, at vi har ubegrænset antal brugere. Da vi ikke skal betale pr. bruger har alle vores ansatte derfor adgang til OCTOPUS – mange også via mobilen, som vi benytter meget.

Med vores 16 værelser kunne vi hurtig føle os meget små og overset ved vores tidligere udbyder. Sådan har det aldrig været ved OCTOPUS; Her bliver vi altid taget seriøst. Derudover er deres team både superhurtige, meget dygtige og ikke mindst realistiske vedr. tidsplaner for nyudvikling, for at systemet passer til vores behov. De holder altid, hvad de lover, og det er aldrig langt ude i fremtiden, at vi kan forvente de nye funktioner er aktive i vores ende af systemet.

Det er tydeligt at mærke, at OCTOPUS selv er en del af branchen med ejerkredsens restauranter og hoteller. De ved, hvor vigtigt en hurtig og individuel tilpasning samt god service er. Vi blev anbefalet OCTOPUS af en kollega i branchen og kan nu stemme i med samme ord, som dengang vi hørte om det smarte system: ”Skiftet til OCTOPUS har vi aldrig fortrudt”.

Direktør, Ejer, Dragan Sljivic

Ballebro Færgekro

Vi skiftede til OCTOPUS, fordi vi havde brug for et simpelt system, som samtidig kunne det hele. Udover brugervenligheden er vi også rigtig glade for at kunne få et hurtigt overblik over vores bookinger direkte på vores iOS-telefoner. Det er ikke altid at vores ansatte er inden for rækkevidde af receptionen, men med en mobil på ’farten’ kan vi løse præcis det samme derpå. 

Vi oplever et væsentligt højere serviceniveau hos OCTOPUS, end hvad vi ellers har været vant til ved tidligere udbydere. Det sætter vi stor pris på – især deres super-support, som altid er søde til at hjælpe os, hvis vi har spørgsmål og brug for at komme hurtigt videre.

Her fra Danmarks dejligste badehotel sender vi de bedste anbefalinger af OCTOPUS-systemet.

CEO, Morten Aagaard Adam Hansen

Vi havde brug for et bookingsystem til vores 4 hoteller og 3 restauranter langs den grønlandske vestkyst. Med 133 værelser og flere møde- og konferencelokaler at servicere, undersøgte vi bredt, men valget faldt solidt på OCTOPUS. Her følte vi os straks i rette hænder, og bemærkede deres villighed til udvikling, for at tilpasse systemet til netop vores behov. 

Det er helt afgørende for os, at vi nu har fundet en samarbejdspartner, som kan følge trit med vores stærke og hurtige udvikling. Grundfunktionerne er naturligvis vigtige for os, men tilpasningen til vores forretning er endnu vigtigere; Og dér har OCTOPUS haft et stærkt fokus fra start.

 Vores skifte til OCTOPUS gik godt. Vi var realistiske og vidste, at sådanne processer kan være omstændige og at der kan opstå overraskelser og pludselige behov. Alt dette løste OCTOPUS trygt og vi er altid blevet mødt med en åbenhed af løsningsorienterede medarbejdere, når der skal laves tilpasninger – både igennem deres support, udvikling og ledelse.

 Med 4 hoteller er det enormt vigtigt for os, at kunne være effektive i oplæringen af nye medarbejdere. Med OCTOPUS’ simple brugerflade har vi netop kunne optimere oplæringen betydeligt. Det er et kæmpe plus for os, at vores nye medarbejdere hurtigt er i gang og kan koncentrere sig om gæstebetjening i stedet for et svært IT-system.

Udover at vores receptionister er flittige brugere af bookingdelen, er moduler som rapportering, API til online booking, online booking til vores agenter og begivenhedshåndtering også helt centrale funktioner for os – og altafgørende for, at vi både kan drifte og udvikle.

Vi anbefaler OCTOPUS til alle i branchen, som ønsker en stabil og handlekraftig samarbejdspartner.

Manager, Digital Business & Development
Mads B. Futtrup

Da jeg startede på Kayak Bar havde vi ikke et samlet system til alle vores ordrer. Det meste foregik i Excel, Outlook og E-conomics. Med stigende antal besøgende i både vores bar og restaurant, til events, selskaber og kajakudlejning satte vi os for at finde ét samlet system, som kunne håndtere alle vores projekter fra start til slut – Dét fandt vi i OCTOPUS.

Vi havde et nemt skifte og alle ansatte var hurtigt i gang på den simple og intuitive OCTOPUS-platform. Skiftet har betydet en fast struktur, så vi bl.a. undgår de fleste menneskelige fejl under travlhed – og med online betalingsmodul sparer vi også tid. 

Det giver os samtidig en tryghed, at vi kan sikre os, at regninger straks bliver betalt.

Vi er storforbrugere af bookingdelen og kasseapparatet. Systemet giver os altid det fulde overblik og så har vi utrolig nemt ved at oprette begivenheder. Med online booking-modulet kommer gemte events straks til salg på vores hjemmeside, så vi ser lynhurtigt både bookinger og betalinger tikke ind automatisk. Det giver os igen store tidsbesparelser, at vi hverken skal oprette og registrere gæster samt holde øje med betalinger eller efterfølgende sende regninger. 

Jeg anbefaler OCTOPUS til alle i branchen, store som små, som gerne vil have et totalsystem, som giver større økonomisk sikkerhed samt mere tid til personlig gæstebetjening. 

Operational Manager,
Kashan Robins

Efter en totalrenovering af Fanø Krogaard i 2020, havde vi brug for et simpelt system til drift af vores restaurant og 25 værelser, som vi alle hurtigt kunne lære at bruge – også for vores sæsonpersonale.
Derudover var det også vigtigt med et system, der kunne integrere med vores øvrige systemer.

En af grundende til at OCTOPUS var øverst på ønskelisten over PMS-systemer, var især den utrolig brugervenlige platform og integration mellem restaurant og hotel. 

Vi er stadig rigtig glade for at bruge OCTOPUS i alle afdelinger – fra reception og rengøring til konferencestyring og tjenere.
OCTOPUS-teamet er serviceminded, lytter til vores ønsker, løser vores udfordringer og er tilgængelige i mange uundværlige situationer. Det sætter vi stor pris på!

Vi giver OCTOPUS vores klare anbefalinger.

Værtinde, Mette Hyttel

Vi anbefaler OCTOPUS, fordi det er et rigtig godt system. Det er pålideligt, har en masse god udvikling bag sig – og ikke mindst nemt for os at bruge og oplære kolleger i.

Vi er især glade for funktionerne ved bookinger. Dette gælder både i forbindelse med udlejning af vores lejligheder samt når vi har selskaber og møder i huset.

Udover at være rigtig glade for systemet og dets mange muligheder, har OCTOPUS også en rigtig god support- og udviklingsafdeling. Vi møder altid glade medarbejdere, som assisterer og forklarer, hvis vi har brug for hjælp.

Receptionist, Maria
Hotelchef, Andreas

Vi har brugt OCTOPUS på vores 3 hoteller i et par år og er godt tilfredse. OCTOPUS er et brugervenligt system, som tydeligvis er udviklet i dette årti – i modsætning til de systemer, vi tidligere har brugt. Systemet er nemt og intuitivt, hvilket gør det nemmere at oplære nye kolleger, som hurtigt kan begå sig i systemet.

Vi er især glade for sammenkædningen med OTA’er, det fungerer rigtig godt. OCTOPUS opdaterer automatisk OTA’erne, så vi ikke pludselig står med overbookinger. Vi skal kun ændre tilgængelighed og priser, som automatisk sendes ud til OTA’erne, ligesom bookingerne ryger direkte ind i vores system.

 
En anden meget væsentlig ting er, at OCTOPUS ikke begrænser antallet af brugere, licenser og arbejdsstationer. Det betyder, at en medarbejder faktisk kan sidde hjemme i stuen og passe reception og telefon, lave vagtplaner osv.

 
Rapporter og statistikker er overskuelige og logiske – og hvis der mangler en rapport, er OCTOPUS altid villige til at lave den, som regel endda gratis.

Supporten er effektiv, venlig, imødekommende og ikke mindst yderst kompetent. Vi vil gerne anbefale OCTOPUS til alle andre i branchen.

Ejer, Torben Larche

Løgstør Parkhotel, Løgstør Badehotel & Hotel Nilles Kro

OCTOPUS er et nemt og intuitivt system – og nye medarbejdere forstår hurtigt, hvordan systemet fungerer.

Vi er især glade for OCTOPUS’ nemme indrapportering til Danmarks Statistik ved blot ét enkelt klik og rengøringsappen, der hjælper os med hurtigt at få værelserne klar til ny indcheckning. Systemet er smart og fleksibelt – fordelen med det nye system er, at det er muligt at komme med ændringer og ideer til nye tiltag. Og så er det klart en fordel, at der ingen binding er på systemet.

Hoteldirektør, Dorte Jensen

OCTOPUS er en virksomhed med ideer og visioner inden for bookingsoftware. Det er dejligt, at kassesystem, bookingsystem og konferencesystem er samlet i ét og samme program. Vi er specielt glade for den statistik, vi kan trække ud af programmet; ved hjælp af statistikken kan vi optimere egen drift. Og så er der altid hurtig hjælp at hente i supporten – det betyder meget.

Kromand, Peder Christian Holm Pedersen

Hvalpsund Færgekro

I løbet af efteråret 2019 skiftede vi 31 Danhostels over til OCTOPUS. Det, der i sådan en proces, kan virke uoverskueligt, sørgede OCTOPUS for at gøre overskueligt, både for vores 31 Danhostels – men også for hovedkontoret, som sidder med alle integrationerne fra bookingsystemerne til statistiksystemer, CRM, CMS og Rating system.


De har den bedste support med dygtige og tålmodige medarbejdere – som altid står klar til at hjælpe, hvis man er gået i stå med systemet eller har behov for at justere opsætningen.

Online og Marketingchef, Anette Brylov Hansen

Vi har valgt OCTOPUS som samarbejdspartner, fordi OCTOPUS er uden binding, prisvenligt, nemt og overskueligt for vores personale at betjene – også for reservetjenerne, fleksibelt at arbejde i, automatisk opdateret på alle bookingportalerne, såsom booking.com, Expedia.com etc. – takket være den smarte ChannelManager, nemt tilgængeligt online med egen bookingsoftware på både hotel- og restaurantniveau samt har fokuseret på at yde den bedste support

Ejer, Hans Ravn

St. Binderup Kro

StBinderupKro

Vi skiftede til OCTOPUS i maj 2018 – efter længere tids overvejelse. Et skifte fra et stort og gammelt til et ungt og dynamisk system er ikke uden udfordringer, da forandring som oftest kræver brud med vaner, nye arbejdsgange og accept af, at der indledningsvist ikke kan trækkes de helt samme data.


Vi har siden skiftet oplevet en service ud over det sædvanlige – med et team af venlige, smilende og glade medarbejdere, der hele vejen igennem har taget imod os med åbne arme og en stor hjælpsomhed – som gør hele forskellen. Vi kan varmt anbefale OCTOPUS til andre hoteller.

Ejere, Brit og Christian Petersen

Det bedste der skete for os i 2017 var, at vi fandt OCTOPUS. Verdens bedste og mest brugervenlige system at arbejde med. Slut med at holde øje med hvor mange hotelværelser, der er tilbage samt at flytte rundt på dem imellem bookingplatformene.

Et let overblik med rengøring af værelser og et godt kasseapparat, der er integreret sammen med e-conomic. Nu har vi tid til det, vi brænder for, nemlig vores gæster. Vi kan på det varmeste anbefale OCTOPUS.

Ejere, Esbern Juhl & Thomas Havskjær

Godstedlund B&B

Jeg var ikke tvivl om at skippe mit tidligere system, og i stedet få OCTOPUS, da jeg fandt det på nettet. Og det kunne kun blive godt, når direktøren selv var både hotelejer og IT-udvikler.


OCTOPUS er meget fleksibelt og nemt at bruge. Jeg har mere tid og ro til mine gæster. Jeg har været med næsten fra starten, og jeg er meget positiv over den udvikling, som virksomheden er igennem. Det er også til gavn for mig og Femmasteren.


Supporten er altid hjælpsom og venlig. Den største gave ved OCTOPUS har været den lille knap, som hedder ’Indberetning til Danmarks Statistik’; for hvor det før kunne tage timer at finde ud af sammentællingen, tager det nu kun 10 sekunder at indberette.

Ejer, Ulla Nørgaard